Programma 5b. Bereikbaarheid openbaar vervoer

Beleidsdoelen

 Indicatoren

Naam indicator*

Omschrijving

Streef-waarde

2019
realisatie

2020
begroot

2020
realisatie

De reizigers-tevredenheid (7)

(verplichte BBV-indicator)

De gemiddelde reizigerswaardering voor de twee provinciale concessies

≥ 7,5

U-OV
tram: 7,7
U-OV
bus: 7,8
Syntus: 7,9

≥ 7,5

Vanwege het corona- virus in 2020 geen meting

De kostendekkings-graad (8)

De kostendekkingsgraad voor de streekconcessie

> 50%

48,6%

> 50%

29,8%**

De kostendekkings-graad (8)

De kostendekkingsgraad voor de stadsconcessie

> 64%

71,2%

> 64%

40,7%**

De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9)

De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen

Bij tenminste 50% van de ritten is de rijtijd niet langer dan driekwart van de ongehinderde reistijd.

n.n.b.

≥ 50%

n.n.b.

De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9)

De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen

De langzaamste rijtijden wijken maximaal 60% af van de snelste rijtijden.

64,5%

≤ 60%

n.n.b.

De bereikbaarheid van belangrijke werklocaties met het openbaar vervoer (10)

De bereikbaarheid met economische kerngebieden als bestemming

≥ 30 km/u

26,5km/u

≥ 30 km/u

n.n.b.

* Deze indicatoren zijn vastgesteld met het Mobiliteitsprogramma in juli 2018. De uitwerking hiervan is belegd bij de Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) waarin wij samenwerken met andere overheden en wegbeheerders.
**) Voorlopig cijfer, waarbij de Rijksbijdrage (BVOV) niet als reizigersopbrengsten zijn gerekend.

Deze pagina is gebouwd op 06/01/2021 13:15:46 met de export van 06/01/2021 13:04:33