Indicatoren
Naam indicator* | Omschrijving | Streef-waarde | 2019 | 2020 | 2020 |
---|---|---|---|---|---|
De reizigers-tevredenheid (7) (verplichte BBV-indicator) | De gemiddelde reizigerswaardering voor de twee provinciale concessies | ≥ 7,5 | U-OV | ≥ 7,5 | Vanwege het corona- virus in 2020 geen meting |
De kostendekkings-graad (8) | De kostendekkingsgraad voor de streekconcessie | > 50% | 48,6% | > 50% | 29,8%** |
De kostendekkings-graad (8) | De kostendekkingsgraad voor de stadsconcessie | > 64% | 71,2% | > 64% | 40,7%** |
De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9) | De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen | Bij tenminste 50% van de ritten is de rijtijd niet langer dan driekwart van de ongehinderde reistijd. | n.n.b. | ≥ 50% | n.n.b. |
De voorspelbaarheid van reistijden in het openbaar vervoer (9) | De rij- en spreidingstijden laten de spreiding zien van gerealiseerde rijtijden en vertragingen | De langzaamste rijtijden wijken maximaal 60% af van de snelste rijtijden. | 64,5% | ≤ 60% | n.n.b. |
De bereikbaarheid van belangrijke werklocaties met het openbaar vervoer (10) | De bereikbaarheid met economische kerngebieden als bestemming | ≥ 30 km/u | 26,5km/u | ≥ 30 km/u | n.n.b. |
* Deze indicatoren zijn vastgesteld met het Mobiliteitsprogramma in juli 2018. De uitwerking hiervan is belegd bij de Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) waarin wij samenwerken met andere overheden en wegbeheerders.
**) Voorlopig cijfer, waarbij de Rijksbijdrage (BVOV) niet als reizigersopbrengsten zijn gerekend.