Hoofdstuk 2: Programma's en Bedrijfsvoering (Overhead)

Programma 7. Bestuur en middelen

Toelichting op programmadoel

De provincie is een betrouwbare verbindende en transparante partner voor inwoners, maatschappelijke organisaties, ondernemers en mede-overheden

Infographic

<ALT> 7. Bestuur en middelen - in LIAS bij infographic Deze infographic laat zien wat de provincie in 2020 deed voor het onderwerp Bestuur en Middelen, met in totaal 14.090.00 euro aan financiële lasten en 582.000 euro aan baten.  De infographic in de kleuren oranje, blauw, groen, grijs en rood vermeldt dat in totaal 150 toezichtbeslissingen werden genomen. De provincie gaf aan Den Haag het signaal dat de meeste gemeenten grote moeite hebben met het rondkrijgen van de begroting. Het Utrecht Aanbod aan het kabinet werd gepresenteerd waarin de provincie met partners meer aandacht voor woningen, bereikbaarheid, groen, economische groei, energie en voedselvoorziening wil realiseren. Tevens deden inmiddels 19 gemeenten mee aan  Meld Misdaad Anoniem. Er werd onderzoek gedaan naar de vitaliteit van campings, bungalowparken en jachthavens.  In 2020 werd 75 jaar Vrijheid gevierd met een reizende tentoonstelling van de vijftig Utrechtse oorlogsfoto's genaamd 'Oorlog in de provincie'. Het jaar 2020 stond  in het teken van corona waardoor thuiswerken de norm werd en vergaderingen van Provinciale Staten digitaal werden uitgevoerd. Tekst voor website 7. Bestuur en middelen  De provincie zette samen met partners het Utrechts aanbod voor Den Haag in de schijnwerpers, over woningen, bereikbaarheid, groen, economische groei, energie en voedselvoorziening. Door corona werden thuiswerken en digitale democratische besluitvorming met Provinciale Staten de norm.

Beleidsdoelen in één oogopslag

Lasten